rth wrote: Thu Jul 22, 2021 8:25 am
aktiver, aber mittelmäßiger deutscher Spieler, mit sehr schlechten englisch Kenntnissen, stellt sich für ein (am liebsten deutschsprachiges Team) zur Verfügung
Gruß
rth (Ralf)
active, but mediocre German player, with very poor knowledge of English , makes himself available for a (preferably German-speaking team) "Google translator"
Willkommen/Welcome Stormcrow, Hari72, teltest and rth
Heidipie here, LOWER CASE P
saw you put me on uK/ irish team, which fine with me......then see i removed and put on new irish team......thank you for that , BUT.....
i was not saying you needed to have an irish team, just making tongue in cheek comment , YOUR setup fine with me
.....DO YOU STILL HAVE ANY ROOM ON UK TEAMS ?
IF NO room, NO WORRIES if no irish show up, just delete irish team then, no problemo
HEIDIPIE AGAIN........
DEAR ORGANIZERS
TO KEEP IT SIMPLE, I WILL TRY TO FIND OTHER IRISH ...........IF I FAIL, AGAIN NO PROBLEMO, JUST DELETE THE IRISH TEAM....OF COURSE IF ANY IRISH SHOW UP ON THEIR OWN, THEY MOST WELCOME
ALL POWER TO THE BOG TROTTERS
THANK YOU FOR YOUR PATIENCE
heidipie wrote: Thu Jul 22, 2021 11:27 am
HEIDIPIE AGAIN........
DEAR ORGANIZERS
TO KEEP IT SIMPLE, I WILL TRY TO FIND OTHER IRISH ...........IF I FAIL, AGAIN NO PROBLEMO, JUST DELETE THE IRISH TEAM....OF COURSE IF ANY IRISH SHOW UP ON THEIR OWN, THEY MOST WELCOME
ALL POWER TO THE BOG TROTTERS
THANK YOU FOR YOUR PATIENCE
Hi HP:)
Prob a bit of a comms breakdown. OK though for UK, Irish or a regional European team
Presently we have the following complete teams, there may be changes here, as a new national team will take priority over countries, who have more teams than was originally offered:
n. 4 UK teams
n. 1 New Zealand team
n. 2 Italian teams
n. 4 USA teams
n. 1 Spanish team
n. 2 Australian teams
n. 2 French teams
n. 2 Chinese teams
n. 1 Serbian team
n. 1 Polish team
n. 1 Canadian team
n. 1 Sweden team
heidipie wrote: Thu Jul 22, 2021 11:27 am
HEIDIPIE AGAIN........
DEAR ORGANIZERS
TO KEEP IT SIMPLE, I WILL TRY TO FIND OTHER IRISH ...........IF I FAIL, AGAIN NO PROBLEMO, JUST DELETE THE IRISH TEAM....OF COURSE IF ANY IRISH SHOW UP ON THEIR OWN, THEY MOST WELCOME
ALL POWER TO THE BOG TROTTERS
THANK YOU FOR YOUR PATIENCE
rth wrote: Thu Jul 22, 2021 8:25 am
aktiver, aber mittelmäßiger deutscher Spieler, mit sehr schlechten englisch Kenntnissen, stellt sich für ein (am liebsten deutschsprachiges Team) zur Verfügung
Gruß
rth (Ralf)
I have decent Academic German knowledge and I play FoG II (not the medieval) with German localisation. If you would not find a team Mexico opens hi arms to the foreign legion. (Just saying Eric, I know the decision is on the organizers ).
rth wrote: Thu Jul 22, 2021 8:25 am
aktiver, aber mittelmäßiger deutscher Spieler, mit sehr schlechten englisch Kenntnissen, stellt sich für ein (am liebsten deutschsprachiges Team) zur Verfügung
Gruß
rth (Ralf)
I have decent Academic German knowledge and I play FoG II (not the medieval) with German localisation. If you would not find a team Mexico opens hi arms to the foreign legion. (Just saying Eric, I know the decision is on the organizers ).
Hi Aeneas
I can assure you of this, you will be taking part. I do not think a Mexican/Geman or Mexican/irish team is feasible:). However you could help by contacting rth and to aid with translation of rules. The obvious team would be a Rest of the World Team
rth wrote: Thu Jul 22, 2021 8:25 am
aktiver, aber mittelmäßiger deutscher Spieler, mit sehr schlechten englisch Kenntnissen, stellt sich für ein (am liebsten deutschsprachiges Team) zur Verfügung
Gruß
rth (Ralf)
I have decent Academic German knowledge and I play FoG II (not the medieval) with German localisation. If you would not find a team Mexico opens hi arms to the foreign legion. (Just saying Eric, I know the decision is on the organizers ).
Hi Aeneas
I can assure you of this, you will be taking part. I do not think a Mexican/Geman or Mexican/irish team is feasible:). However you could help by contacting rth and to aid with translation of rules. The obvious team would be a Rest of the World Team
Yes, I get it. A Rest of the World Team sounds good.
hätte schon mal ein paar Fragen:
1. was ist Potluck terrain ? = etwa Zufallsgelände ?
2.muss ich eigene Schlachten erstellen und meine Gruppengegner einladen ?, oder kann ich nur auf Einladungen warten ?
3. wem und wo ich das Ergebnis melden muss wird sich sicherlich später ergeben
rth wrote: Thu Jul 22, 2021 2:54 pm
hätte schon mal ein paar Fragen:
1. was ist Potluck terrain ? = etwa Zufallsgelände ?
2.muss ich eigene Schlachten erstellen und meine Gruppengegner einladen ?, oder kann ich nur auf Einladungen warten ?
3. wem und wo ich das Ergebnis melden muss wird sich sicherlich später ergeben
1.- genau.
2.- Ja, es wird ein "thread" dafür geben.
3.- Es gilt dasselbe.
Schau genau nummer 4 in den Regeln:
4. Wettkämpfe
Jeder Spieler kann ein Match initiieren, indem er eine Herausforderung im entsprechenden Thread im Wettbewerbsforum postet und eine PM an seinen Gegner schickt.
In allen Matches wird als Szenariotyp "Offene Schlacht" gewählt. Alle Schlachten verwenden 1200-Punkte-Armeen, die Spieler wählen eine "Medium"-Armee und ein "Medium"-Schlachtfeld, Potluck-Terrain und 24 Runden.
Wenn ein Spiel aus irgendeinem Grund falsch eingestellt wird, muss es so schnell wie möglich neu gestartet werden.
Beide Spieler müssen sich darauf einigen, ein Match innerhalb der ersten drei Runden neu zu starten, wenn sie glauben, dass das Gelände wahrscheinlich ein steriles Match oder ein Unentschieden ergibt. Die maximale Anzahl von Neustarts für ein einzelnes Spiel beträgt zwei.
Das Melden des Spielergebnisses liegt in der Verantwortung des Gewinners. Wenn Sie ein unterlegener Spieler sind und feststellen, dass das Ergebnis nach drei Tagen noch nicht veröffentlicht wurde, sollten Sie das Ergebnis selbst melden. Der Mannschaftskapitän ist ebenfalls verantwortlich.
Presently we have the following complete teams, there may be changes here, as a new national team will take priority over countries, who have more teams than was originally offered:
n. 4 UK teams
n. 1 New Zealand team
n. 2 Italian teams
n. 4 USA teams
n. 1 Spanish team
n. 2 Australian teams
n. 2 French teams
n. 2 Chinese teams
n. 1 Serbian team
n. 1 Polish team
n. 1 Canadian team
n. 1 Sweden team
heidipie wrote: Thu Jul 22, 2021 3:24 pm
............HAVE EMAILED 2 IRISH RELATIVES, LETS SEE.......AND YOU DO NOT MEAN THE SAN PATRICIO BATTALION, NOT A GOOD END THERE......
Those were heroes for us, Mexicans. There is a conmemorative inscription somewhere in Mexico City.