Field of Glory Unity - How to convert custom scenarios
Posted: Thu Jul 07, 2016 2:00 pm
				
				The Editor, and converting old custom scenarios
Conversion of your old custom scenarios for FoG Unity will be easily done via the game’s Editor.
Unfortunately, we still have some issues to solve with it, but we did not want to delay the release of Fog Unity further because of those. The Editor will be added via a patch as soon as possible. In the meantime, if you are impatient to try them in the new engine, there is a manual way to convert your custom scenarios:
You need to create a folder named “_Convert” in C:\Program Files (x86)\Slitherine\Field of Glory\FoG_Unity_Data
(or, in other words, within the FoG_Unity_Data folder in the game’s directory, wherever you installed it previously)
Once created, copy all your custom scenario directories (yes, you don’t need to do this one by one) into _Convert.
Fire up FoG Unity. While in the main menu, hit Alt Gr + F5 on your keyboard. This will have created an “_OUT” Folder within _Convert, that now contains your converted scenario files!
The next and final step is to take all the files ending in “.scn.pck” and copy them to the \Field of Glory\FoG_Unity_Data\SavedScenarios folder.
Then quit the game and start it again, and your scenarios will appear in the list of scenarios under “New Game” with a “C” prefix for easy identification.
If you want to share your work, you need to share these .scn.pck files which other users need to copy to the SavedScenarios folder, as well.
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El Editor y la conversión de escenarios antiguos.
La conversión de los viejos escenarios creados por la comunidad a FoG Unity podrá hacerse fácilmente a través del editor del juego.
Por desgracia tenemos aún algunos problemas que solventar con el editor y no hemos querido retrasar el lanzamiento de FoG Unity. Por ello el editor estará disponible vía parche lo antes posible. Mientras tanto, si eres de los impacientes y quieres probarlos con el nuevo motor, hay una forma manual de hacerlo:
Necesitarás crear una carpeta llamada “_Convert” en C:\Program Files (x86)\Slitherine\Field of Glory\FoG_Unity_Data
(o, en otras palabras, dentro de la carpeta FoG_Unity_Data en el directorio del juego o dondequiera que lo instalaras previamente)
Una vez creada, copia todos tus carpetas con los escenarios (sí, no necesitas hacerlo uno a uno) dentro de _Convert.
Ejecuta FoG Unity. Cuando estés en el menú principal, presiona Alt Gr + F5 en tu teclado. Esto creará una carpeta “_OUT” dentro de _Convert que contendrá tus archivos de escenarios ya convertidos.
El paso final será tomar todos los archivos terminados en “.scn.pck” y copiarlos en la carpeta \Field of Glory\FoG_Unity_Data\SavedScenarios.
Quita el juego y ejecútalo de nuevo. Ahora todos tus escenarios aparecerán en la lista de escenarios con una “C” para facilitar su identificación.
Si quieres compartir tu trabajo, necesitarás compartir también esos archivos .scn.pck para que los otros jugadores puedan copiarlos en la carpeta SavedScenarios.
			Conversion of your old custom scenarios for FoG Unity will be easily done via the game’s Editor.
Unfortunately, we still have some issues to solve with it, but we did not want to delay the release of Fog Unity further because of those. The Editor will be added via a patch as soon as possible. In the meantime, if you are impatient to try them in the new engine, there is a manual way to convert your custom scenarios:
You need to create a folder named “_Convert” in C:\Program Files (x86)\Slitherine\Field of Glory\FoG_Unity_Data
(or, in other words, within the FoG_Unity_Data folder in the game’s directory, wherever you installed it previously)
Once created, copy all your custom scenario directories (yes, you don’t need to do this one by one) into _Convert.
Fire up FoG Unity. While in the main menu, hit Alt Gr + F5 on your keyboard. This will have created an “_OUT” Folder within _Convert, that now contains your converted scenario files!
The next and final step is to take all the files ending in “.scn.pck” and copy them to the \Field of Glory\FoG_Unity_Data\SavedScenarios folder.
Then quit the game and start it again, and your scenarios will appear in the list of scenarios under “New Game” with a “C” prefix for easy identification.
If you want to share your work, you need to share these .scn.pck files which other users need to copy to the SavedScenarios folder, as well.
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El Editor y la conversión de escenarios antiguos.
La conversión de los viejos escenarios creados por la comunidad a FoG Unity podrá hacerse fácilmente a través del editor del juego.
Por desgracia tenemos aún algunos problemas que solventar con el editor y no hemos querido retrasar el lanzamiento de FoG Unity. Por ello el editor estará disponible vía parche lo antes posible. Mientras tanto, si eres de los impacientes y quieres probarlos con el nuevo motor, hay una forma manual de hacerlo:
Necesitarás crear una carpeta llamada “_Convert” en C:\Program Files (x86)\Slitherine\Field of Glory\FoG_Unity_Data
(o, en otras palabras, dentro de la carpeta FoG_Unity_Data en el directorio del juego o dondequiera que lo instalaras previamente)
Una vez creada, copia todos tus carpetas con los escenarios (sí, no necesitas hacerlo uno a uno) dentro de _Convert.
Ejecuta FoG Unity. Cuando estés en el menú principal, presiona Alt Gr + F5 en tu teclado. Esto creará una carpeta “_OUT” dentro de _Convert que contendrá tus archivos de escenarios ya convertidos.
El paso final será tomar todos los archivos terminados en “.scn.pck” y copiarlos en la carpeta \Field of Glory\FoG_Unity_Data\SavedScenarios.
Quita el juego y ejecútalo de nuevo. Ahora todos tus escenarios aparecerán en la lista de escenarios con una “C” para facilitar su identificación.
Si quieres compartir tu trabajo, necesitarás compartir también esos archivos .scn.pck para que los otros jugadores puedan copiarlos en la carpeta SavedScenarios.